سفارش تبلیغ
صبا ویژن

6 رمزارز دیجیتال یا ارز رمزنگاری شده معروف به غیر از بیت کوین را

 

تتر

6 رمزارز دیجیتال یا ارز رمزنگاری شده معروف به غیر از بیت کوین را بشناسید

گرچه بیت کوین معروف ترین رمز ارز دیجیتال  است اما بدون شک تنها پیشرو در این زمینه نیست. ارز هایی که تحت تاثیر بیت کوین و در شبکه همتا به همتا شکل گرفته اند همگی Altcoin    نامیده می شوند. این کوین ها تلاش کرده اند خود را به عنوان نسخه بهبود یافته و پیشرفته تر بیت کوین معرفی کنند. بعضی از این ارز ها ساده تر از بیت کوین ها استخراج می شوند و حتی راحت تر و سریعتر از آن ها مبادله می شوند. از میان 100 ها ارز رمزنگاری شده 6 مورد از معروف ترین آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد. با وبلاگ پرداخت قبضینو همراه باشید.

1.    ( Litecoin ( LTC

Litecoin در سال 2011، یعنی سال های اولیه استفاده از بیت کوین ها معرفی شد و به عنوان نسخه نقره ای بیت کوین طلایی نامیده می شد. این ارز توسط چارلی لی ( Charlie Lee ) فارغ التحصیل MIT و مهندس اسبق گوگل ایجاد شد. Litecoin بر اساس یک شبکه پرداخت جهانی و متن باز یا Open Source شکل گرفته است که هیچ بخش مرکزی آن را اداره نمی کند و از سیستم اثبات کار استفاده می کند. Litecoin از بسیاری جهات شباهت بسیاری به بیت کوین دارد اما تفاوت هایی نیز وجود دارد. این ارز شبکه بلاک چین سریعتری دارد بنابریان معاملات سریعتر تائید می شوند. بسیاری از بازرگانان Litecoin را پذیرفته اند. در آغاز ماه ژوئن 2018 ارزش بازار * این ارز 4.89 میلیارد دلار بود که در 21 ام همین ماه به 96.7 دلار رسید.

2.    ( Ethereum ( ETH

این ارز در سال 2015 معرفی شد. اتریوم یک پلت فرم نرم افزاری هوشمند است که قراردادهای هوشمند ( Smart Contract ) و برنامه های توزیع شده را قادر می سازد بدون هیچ گونه هدررفت زمانی، کلاهبرداری یا نظارت شخص ثالث اجرا شوند. در سال 2014، اتریوم پیش فروش اترها را به دلیل تقاضای بیش از حد آن ها آغاز کرد. اپلیکیشن های اتریوم شناسه رمز نگاری مخصوص به پلت فرم خود را دارند تا که اتر نامیه می شود. اترها در حقیقت ابزاری برای جستجو در پلت فرم اتریوم هستند و بسیاری از افرادی که میخواهند اپلیکیشن های خود را توسعه دهند از این فضا استفاده می کنند. این ارز برای تقسیم بندی، تمرکز زدایی، امنیت و تبادل هر چیزی کاربرد دارد.

اتوریوم به دنبال حمله ای که در سال 2016 به شبکه اش صورت گرفت به دو دسته تقسیم شد: اتوریوم ( ETH ) و اتوریوم کلاسیک ( ETC ). این ارز بعد از بیت کوین بیشترین سهم بازار سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده، سهمی حدود 41.4 میلیارد دلار. در آغاز ماه ژوئن 2018 ارزش بازار اتوریوم 47.47 میلیارد دلار بود که در 21 ام همین ماه به مقدار 525.77 دلار رسید.

کلام آخر

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال شما را به بازدید از سایت و صرافی ارز دیجیتالتاپ کنز دعوت می کنیم.