سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تتر، ارز دیجیتالی با قیمت ثابت

 

تتر

تتر، ارز دیجیتالی با قیمت ثابت

خرید تتر  بعدازآنکه بیت‌کوین به یک ارز دیجیتال بسیار محبوب تبدیل شد، قیمت آن‌هم بسیار بالا رفت. پس از مدتی دوباره بسیار پایین آمد و بعدازآن، نوسان‌ همواره ادامه داشته است. این نوسان قیمت علاوه بر موارد پیشین باعث می‌شد که چندان نتوان از بیت‌کوین برای پرداخت‌‌ها و قراردادها استفاده کرد. تصور کنید که شرکت یا فردی از چندین سال پیش بابت خرید خدمات خاصی قرارداد می‌بست که مثلا 10 بیت‌کوین به طرف مورد معامله‌اش بدهد. چنین معامله‌ای هم برای خریدار و هم برای فروشنده می‌توان باعث زیان شود. چنین نوسان‌های قیمتی در بقیه ارزهای دیجیتال نیز وجود دارند. اتریوم‌ هم تغییر قیمت زیادی را تجربه کرده است. بقیه قیمت ارزهای دیجیتال هم از بیت‌کوین و اتریوم پیروی می‌کنند.

ازاین‌روی ارزهای دیجیتالی ایجاد شده‌اند که اصطلاحا به آن‌ها ارزهای دیجیتال پایدار (Stable Coin   ) می‌گویند. این ارزهای دیجیتال پایدار قیمتشان نه بر اساس میزان عرضه و تقاضا و پارامترها دیگر بازار بلکه بر پایه ارزهای معتبر دنیا یا فیات‌ها مثل دلار، یورو و ین ژاپن تنظیم می‌شوند.ارزهای دیجیتال پایدار نه‌تنها بر پایه ارزهای معتبر دنیا ارزش‌گذاری می‌شوند بلکه پشتوانه این ارزهای دیجیتال، ارزهای معتبر وابسته به بانک‌های مرکزی کشورها است.

ارز دیجیتال تتر توسط یک شرکت هنگ‌کنگی به نام تتر لیمیتد (Tether limited) ارائه شده است. چون پشتوانه این ارز دیجیتال دلار آمریکا است و به آن وصل شده (tethering) به آن USD Tether می‌گویند که در پلتفرم‌های معاملاتی به‌طور خلاصه آن را USDT می‌نویسند. پشتوانه ارز دیجیتال تتر، دلار آمریکا است؛ یعنی به‌ازای هر یک توکن ارز دیجیتال تتر، یک دلار در حساب بانکی شرکت تتر لیمیتد وجود دارد. این مسئله از آن‌سو هم به این معنی است که ارزش هر توکن این ارز برابر یک دلار آمریکا است و این ارزش قابل‌تغییر نیست.

تنها مرجعی هم که می‌شد برای خریدوفروش تتر استفاده کرد، وب‌سایت شرکت تتر لیمیتد بود. البته در حاضر چنین امکانی فراهم نیست. برای این کار شما باید در کیف پول آنلاین ارز دیجیتال تتر یک حساب کاربری باز می‌کردید. با این کار مشخصا مثل ارزهای دیجیتال دیگر این کیف پول دیجیتال یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی به شما می‌دهد و با استفاده از آن می‌توانید تتر مبادله کنید.

در این حالت برای اینکه بتوانید تتر بخرید باید به‌اندازه‌ای که می‌خواهید با استفاده از سیستم‌های پرداخت آنلاین موجود در سایت، به‌حساب شرکت دلار واریز کنید و به همان اندازه تتر دریافت کنید. به‌ازای هر دلار هم یک تتر دریافت می‌کنید؛ یعنی اگر 1000 دلار واریز کنید، 1000 تتر دریافت خواهید کرد.

هر وقت هم کسی بخواهد مثلا 1000 تتر خود را به دلار تبدیل کند، شرکت 1000 دلار به وی می‌پردازد و تتر‌های او را دریافت و آن‌ها را نابود می‌کند؛ یعنی این تترها دیگر از چرخه خارج می‌شوند. این اتفاق دقیقاً شبیه چیزی است که در ارز دیجیتال لیبرای فیس‌بوک رخ می‌دهد.

چنین اتفاقی البته برای مشتری‌های بزرگ رخ می‌دهد. مشتریان خرد می‌توانند از پلتفرم‌های معاملاتی مختلف، تتر بخرند.

کلام آخر

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمی نه خرید و فروش ارز دیجیتال شما را به بازدید از سایت و صرافیارز دیجیتالتاپ کنز دعوت می  کنیم.